
Film Fitna over de Koran van Wilders: verdeelde meningen
Geert Wilders heeft op donderdag 27 maart 2008 om 19.00 uur zijn film over de Koran (met de titel Fitna) op het internet gezet, maar is aanvankelijk vanwege bedreigingen van de LiveLeaksite gehaald. Nu staat de film er weer op. De film duurt 16 minuten en toont o.a. beelden van de aanslagen in New York, Londen en Madrid en verzen uit de Koran. De anti-Joodse organisatie Arabische Europese Liga is met een tegenfilm (Al Mouftinoun) gekomen waarbij Wilders voor zionist/racist wordt uitgemaakt.
Artikel indeling
- De film Fitna weer terug op LiveLeak; de aangepaste versie
- De fascistische en anti-Joodse organisatie Arabisch-Europese Liga heeft een racistische tegenfilm (Al Mouftinoun) op YouTube geplaatst
- Achtergrond bij de film Fitna
- Mening Etsel: film Fitna noodzakelijk om te wijzen op de gevaren van de radicale islam
- Conclusie: Fitna is een nette film met een krachtig statement: stop de radicale islam die de wereld verziekt!
- Update: Welles-nietes spelletje over Fitna
Moslim terroristen boren een vliegtuig in de Twin Towers
De film Fitna weer terug op LiveLeak; de aangepaste versie
Film Fitna was te zien op LiveLeak. Werd er vanwege bedreigingen afgehaald. Maar staat er nu weer opDe film van Geert Wilders was op LiveLeak te zien. Inmiddels is de film eventjes van de site afgehaald vanwege ernstige bedreigingen aan het adres van medewerkers van LiveLeak. De radicale islam heeft dus toch weer toegeslagen! Daarmee is nogmaals aangetoond hoe gevaarlijk de radicale islam is. Een trieste dag voor de vrijheid van meningsuiting. Maar dankzij verscherpte veiligheidsmaatregelen is de film nu toch weer op LiveLeak te zien. Klik hier voor de aangepaste versie.
Inhoud film Fitna binnen de grenzen van de wet
Wilders heeft zijn film dus op internet gezet en heeft donderdagavond 27 maart 2008 de pers te woord gestaan om een en ander toe te lichten. Wilders heeft gezegd dat hij binnen de kaders van de wet is gebleven en dat de film geen provocatie is. In de film worden veel Koranverzen getoond. Ook zijn executies en aanslagen te zien. Wilders laat glashelder zien hoe de radicale fascistische islam Joden, vrouwen en homo's beledigt, bedreigt en doodt. Er wordt een duidelijke link gelegd tussen het nazisme en de radicale islam (zie ook mijn artikel hier). Op het eind van de film pakt een hand een bladzijde uit de Koran en klinkt het geluid van scheurend papier. Dat geluid is echter afkomstig van een pagina uit een telefoonboek. De Koran is dus niet echt verscheurd. Volgens Wilders is het aan de moslims zelf om delen uit de Koran te scheuren. Daarnaast is zowel aan het begin als het einde van de film een Deense cartoon te zien met een afbeelding van Mohammed. Op het einde lijkt het alsof er een bom afgaat. Wilders zegt dat dit laatste een verwijzing is naar het gedonder dat de islam oplevert. (Meer over Deense cartoons is hier te lezen.) Inmiddels heet Wilders de cartoon verwijdert i.v.m. plagiaat.
Vrouwenbesnijdenis komt in sommige islamitische landen voor
Koranverzen die door Geert Wilders zijn aangehaald
Geert Wilders heeft terecht gekozen voor de verzen die door de radicale moslims worden aangehaald in hun strijd tegen de 'ongelovigen'. Niemand kan Wilders verwijten dat hij ze uit het verband heeft gerukt. Degenen die dat doen zijn de radicale moslims die bloedbaden aanrichten en mensen ophitsen geweld te gebruiken.
- Maak voorbereiding tegen hen met wat gij kunt aan kracht en paardenvolk om daarmee te terroriseren, te terroriseren Allah's vijand en uw vijand
Soera 4, vers 56
- Zij die ongelovig zijn in onze tekenen zullen wij in een vuur laten branden en telkens als hun huid gaar gebakken is vervangen wij die door andere huid opdat zij de bestraffing proeven, Allah is machtig en wijs
Soera 47, vers 4
- Wanneer gij dus een ontmoeting hebt met hen die ongelovig zijn, houwt dan in op de nekken en wanneer gij onder hen een bloedbad hebt aangericht, bindt hen dan in boeien.
Soera 4, vers 89
- Zij zouden graag willen dat jullie ongelovig werden, zoals zij dat zijn, dan zouden jullie gelijk zijn. Neemt van hen dus niemand als medestander zolang zij niet uitwijken op Allah's weg. Als zij zich afkeren grijpt hen dan en doodt hen waar jullie hen vinden. Neemt van hen niemand als medestander of als helper.
Soera 8, vers 39
- Voer oorlog tegen hen totdat er geen verzoeking meer is en de godsdienst geheel aan Allah toebehoort
Duidelijke statement van Geert Wilders aan het eind van de film Fitna
Aan het einde van de film toont Wilders zijn statement. Mensen die menen dat de film van Wilders niet heeft bijgedragen aan de discussie over de islam hebben zijn statement kennelijk over het hoofd gezien. Hij laat namelijk wel degelijk zien wat er volgens hem gedaan moet worden tegen de radicale islam.
- Want het is niet aan mij maar aan moslims zelf om haatdragende verzen uit de Koran te scheuren
- Moslims willen dat u ruimte geeft aan de islam, maar de islam biedt u geen ruimte
- Van de overheid moet u respect hebben voor de islam, maar de islam heeft geen respect voor u
- De islam wil overheersen, onderwerpen en is uit op de vernietiging van de westerse beschaving
- In 1945 werd in Europa het nazisme overwonnen, in 1989 werd in Europa het communisme overwonnen
- Nu moet de islamitische ideologie worden overwonnen
- Stop de islamisering
- Verdedig onze vrijheid
Fitna
Geert Wilders heeft aangekondigd dat hij het land in gaat om debat te voeren over de film die nu op internet staat. Hij nodigt hierbij moslims van harte uit. De toon mag hard zijn, maar de discussie moet netjes worden gevoerd vindt Wilders. Eerder werd Wilders nog verweten niet in debat te gaan met moslims.
Het is goed dat Geert Wilders nu het debat aangaat. Hopelijk gaan de gematigde Nederlandse moslims Wilders niet aanvallen op zijn aanpak van de radicale islam, maar komen de Nederlandse moslims met constructieve voorstellen hoe het gevaar van de radicale islam aan te pakken. Want dát is het probleem. Wanneer gematigde moslims op het standpunt staan dat Geert Wilders een verkeerd beeld geeft van de islam, dat ligt bij hén de uitdaging om zich van de radicale islam te distantiëren en er alles aan te doen deze te bestrijden. Zoals Geert Wilders zelf ook al terecht opmerkt moeten de gematigde moslims bij zichzelf te rade gaan en die delen uit de Koran 'verwijderen' die oproepen tot haat. Ze moeten er radicaal afstand van nemen en zich niet verschuilen achter vage interpretaties. Doen ze dat niet dan zij ze medeschuldig aan de opkomst en verspreiding van de radicale islam. De Koran mag dan een heilig boek zijn, maar dat geeft nog geen reden tot een 'license to kill'. En helaas gebeurt dat.
De fascistische en anti-Joodse organisatie Arabisch-Europese Liga heeft een racistische tegenfilm (Al Mouftinoun) op YouTube geplaatst
Inmiddels hebben de radicale anti-Joodse moslims van de Arabische-Europese Liga een fascistische en anti-Joodse film uitgebracht over Wilders. De film heet Al Mouftinoun waarin Geert Wilders als racist en zionist wordt neergezet. De film, te zien op YouTube, begint met enkele 'gewelddadige' verzen uit de Bijbel. Vervolgens wordt beweerd dat Wilders een zionist en racist is. 'Als Wilders geen racist is, dan is niemand dat', beweert de AEL in de film.Ayatollah 'Ali Meshkini spreekt over de islamitische wereldoverheersing
De fascistische AEL beschuldigt in het filmpje het Zionisme (met wie Geert Wilders zou samenspannen) van het grootste racisme op aarde zonder hiervoor met argumenten te komen. In werkelijkheid zijn de moslims natuurlijk één van de grootste racisten. Palestijnen willen alle Joden op zijn minst uit de Gaza-Strook, Westelijke Jordaanoever en Oost-Jeruzalem hebben. In Mekka mogen geen niet-moslims komen onder het mom een heilige stad voor de moslims te zijn. Onder de islam zijn christenen en Joden tweederangs burgers, zie hier.
Achtergrond bij de film Fitna
Fitna betekent beproevingDe Koranfilm van Geert Wilders heet Fitna, wat beproeving betekent. Volgens Wilders is het Arabische begrip fitna ook synoniem aan 'het kwaad'.
De islam is de "meest recente beproeving voor de westerse democratieën, na die van het nazisme en het communisme", stelt het Tweede Kamerlid. Volgens hem duidt 'fitna' op situaties waarin het geloof van moslims op de proef wordt gesteld. "Ik wilde per se een term die in de Koran voorkomt." Wilders draait het begrip echter om. "De islam en de Koran zijn mijn beproeving. Voor mij is de verderfelijke islam fitna."
Wilders wil zijn mening verbeelden dat de Koran een fascistisch boek is dat nog altijd aanzet tot geweld. ‘In de film illustreer ik teksten en verzen uit de Koran met documentaire beelden, die laten zien dat de Koran geen dode letter is, maar het gezicht van de islam: een levensgroot gevaar.’
Onrust in de maatschappij: zal de film tot onlusten leiden in binnen- en buitenland?
De bekendmaking van de film door Wilders heeft al voor enige commotie gezorgd. Het kabinet maakt zich zorgen, de publieke opinie lijkt vooral tegen de plannen van Wilders te zijn en er is zelfs een beweging tegen Wilders op gang gekomen o.l.v. Doekle Terpstra. Ook hebben de ministers van binnenlandse zaken, buitenlandse zaken en justitie, Wilders gewezen op de risico's voor hemzelf en voor het imago van Nederland in het buitenland. Zelfs de nationaal coördinator terrorisme bestrijding wijst Geert Wilders op de consequenties.
De grote vraag is nu of na het zetten van de film op internet (alleen dus nog te zien op YouTube) er onlusten zullen gaan volgen. De film is niet provocerend. Het bevat geen beledigingen. Maar wordt dat ook zo in het buitenland gezien? Indonesië en Iran hebben al kenbaar gemaakt dat het een kwalijke films is. In Jordanië is opgeroepen tot een boycot van Nederlandse producten. Ondertussen is, zoals al eerder gemeld, de film Fitna van de website LiveLeak gehaald. Wie weet wordt YouTube later ook nog gedwongen.
Is dit wat de wereld wil?
Het maken van een film over de Koran kan zeer gevaarlijk zijn. Theo van Gogh is vermoord vanwege het regisseren van de film Submission. En Ayaan Hirsi Ali heeft persoonsbeveiliging. Ook Geert Wilders wordt sinds 2004 beschermd. Het heeft zijn privéleven danig op zijn kop gezet. Desondanks gaat Wilders onverdroten door te wijzen op de gevaren van de radicale islam.
Fitna als protest tegen terreur van de radicale islam
Wat bezielt Geert Wilders om zich zo te weer te stellen tegen de radicale islam? Het antwoord hierop is duidelijk. Wilders heeft zijn ogen open en constateert dat de radicale islam bezig is de wereld te terroriseren. In mijn artikel Het Joodse gevecht tegen radicale islam-nazisme haal ik de documentaire Obsession aan. In deze film is te zien dat de radicale islam oprukt en niet wordt tegengehouden door de meer gematigde moslims. De radicale islam vormt een groot gevaar voor de wereld en toont overeenkomsten met het nazisme. In Obsession, maar ook in door radicale moslims zelf gemaakte filmpjes, is duidelijk te zien dat het nazisme verheerlijkt wordt. En was het nazisme voornamelijk een seculiere politieke beweging, de radicale islam voegt hierbij een religieuze dimensie toe. Dat maakt het in feite nog afschrikwekkender. Mensen worden in naam van Allah vermoord! In het westen zijn gelukkig nog niet zoveel mensen vermoord (hoewel de aanslag op de Twin Towers in de Verenigde Staten een massamoord was), maar in andere landen zoals Tsetsjenië, Indonesië, Israël, Afghanistan, Irak, etc. zijn al vele tienduizenden zo niet honderdduizenden slachtoffers gevallen.
Geert Wilders is niet blind. Hij ziet de gevaren richting het westen komen. In moskeeën in Europa wordt haat gepredikt en worden moslims opgeroepen niet te integreren in de westerse samenleving. Hiervan zijn talloze voorbeelden bekend. Jonge moslims zijn hier gevoelig voor en worden radicaal. Ze willen vechten tegen het westen. De AIVD (Nederlandse binnenlandse veiligheidsdienst) heeft haar handen vol om te infiltreren in de moslim gemeenschap om zodoende vlug in te kunnen grijpen. Meer over Geert Wilders en de islam is hier te vinden.
Moslima schrijver en publiciste Nahed Selim waarschuwt ook voor de islamisering
In trouw van 5 april 2008 waarschuwt moslima Nahed Selim ook voor de islamisering. Ze schrijft: "De film is door de leider van de PVV bedoeld als laatste waarschuwing aan Nederland, tegen de islamisering. Waarom de laatste? Ik hoop dat er veel meer waarschuwingen komen. Met elk land waar zich een totale islamisering heeft voltrokken, ging het bergafwaarts. Hoe meer islamisering, hoe meer onrust, materiële en culturele armoede, conflicten tussen bevolkingsgroepen, bloedvergieten en andere ellende. Kijk maar naar Pakistan, Iran, Soedan, Jemen, Somalië. De samenleving die we nu hebben is veel beter, voor iedereen.
Het schijnt in Nederland taboe te zijn om over de islamisering van de samenleving te spreken. Ik denk dat veel Nederlanders de term niet helemaal begrijpen. Met islamisering wordt niet alleen de toename van de moslimpopulatie bedoeld, en ook niet de militaire verovering van het land door moslims of de stichting van een islamitische staat. Islamisering is een proces waarbij de religie sluipenderwijs alle aspecten van het leven gaat domineren."
Mening Etsel: film Fitna noodzakelijk om te wijzen op de gevaren van de radicale islam
Eigenlijk is de ophef over het uitzenden van de film onbegrijpelijk. Er bestaat al een documentaire, de door mij eerder genoemde Obsession uit 2006, die eveneens op het gevaar van de radicale islam wijst en die geen negatieve reacties uitlokte van moslims. In deze documentaire wordt duidelijk gemaakt dat de islam bezig is een fascistische godsdienst te worden die de wereld dreigt te veroveren. In dat licht bezien is het dus vreemd dat de film van Wilders nu wel voor veel ophef zorgt, zelfs nog voordat deze is uitgezonden.Wat is het belang van de film? Toen Hitler in 1933 aan de macht kwam in Duitsland zagen veel mensen geen gevaar. Hoewel hij al een boek geschreven had -Mein Kampf- waarin hij zijn plannen ontvouwde, bleven de meeste mensen stil. Slechts weinigen durfden op de barricaden te gaan staan. En zelfs toen het eenmaal zover was, bleven velen onverschillig ten aanzien van de massamoord die gepleegd werd op het Joodse volk. Nobelprijswinnaar voor de Vrede Elie Wiesel, zelf slachtoffer van het nazi-regime, zegt dat die onverschilligheid het grootste kwaad was. Wiesel hamert er dan ook altijd op dat mensen niet meer onverschillig mogen zijn ten aanzien van kwade geesten, bij geen enkel conflict.
Geert Wilders is iemand die niet onverschillig is. Hij onderkent de gevaren van de radicale islam en ik vind het terecht dat hij daar stelling tegen neemt. Vooral omdat de gematigde moslims weinig tegen de radicalen doen. Dat Wilders de Koran op de korrel neemt kan een belediging zijn voor gematigde moslims. Maar vergeet niet dat de Koran oproept tot een Jihad (Heilige Oorlog). Dat de islam een wereldgodsdienst is geworden is mede te wijten aan de Jihad. Zonder de Heilige Oorlog zouden nooit zoveel landen islamitisch zijn geworden. Het is dus niet zo dat de Jihad alleen maar het verdedigen van de eigen grond inhoudt, zoals sommigen menen. Het houdt ook verovering in!
Tegenstanders van Wilders zullen zeggen: en de christelijke Bijbel en de Joodse Tora dan? Het is waar dat het christendom evenals de islam voornamelijk groot is geworden door het voeren van oorlog en het bedrijven van zending. Christenen zijn in dat opzicht óók fout bezig geweest, vooral omdat de Bijbel niet oproept tot een Heilige Oorlog. En de Joodse Tora roept al helemaal niet op tot een Heilige Oorlog. Dát is dus het grote verschil met de Koran. Bovendien is er in veel islamitische landen geen scheiding van godsdienst en staat en geldt de sharia (islamitische wetgeving).
Over de Tora kan nog het volgende gezegd worden. De doodstraf is al 2000 jaar geleden afgeschaft. In het boek Leviticus 19:18 wordt al gesproken van "Heb uw naaste lief, als uw zelf". En de relatief agressieve teksten in het Oude Testament worden niet uitgevoerd. Volgens rabbijn Evers is het Jodendom een vredelievende religie en over de Tora wordt gezegd, dat ‘al haar paden vrede zijn’ (Spreuken 3:17). "Het Hebreeuwse woord voor vrede luidt sjalom. Het komt van het werkwoord sjaleem, dat volledig of perfect betekent. Het heeft de bijbetekenis van harmonie. De Tora bezigt de term sjalom in intra-psychische, intermenselijke, internationale en religieuze zin. Alles tezamen genomen zou men sjalom het beste kunnen vertalen als ‘een toestand van volledige harmonie in iedere relatie’.
Het Jodendom is niettemin geen onvoorwaardelijk pacifistische religie. De wereldvrede is een ideaal, dat pas in Messiaanse tijden haalbaar wordt geacht. Wij zijn realistisch genoeg om te erkennen, dat er grote individuele en groepsverschillen bestaan. Toch zoeken wij via het sjalom-concept het verbindende element."
Wanneer gematigde moslims (en anderen) menen dat Geert Wilders de islam beledigt door het af te schilderen als een fascistisch boek, dan is het zaak dat zij stelling nemen tegen de radicale islam en niet tegen Wilders. Uiteindelijk zijn het de radicalen die de Koran gebruiken om fascistisch geweld te verheerlijken, niet Wilders. Door geen stelling te nemen tegen de radicale islam gaan de gematigde moslims (en anderen) feitelijk akkoord met de Koran van de radicalen (ongeacht de vraag of de radicalen de Koran wel of niet goed interpreteren).
Conclusie: Fitna is een nette film met een krachtig statement: stop de radicale islam die de wereld verziekt!
Wilders heeft een nette film gemaakt die indrukwekkend is en alle steun verdient. De tegenstanders van Wilders beschimpen hem dat het 'slechts' knip en plak materiaal is. Nou en? Als de film anders was geweest hadden de tegenstanders weer andere motieven gevonden. Laten de gematigde moslims en hun medestanders nou eerst maar eens kritisch zijn ten aanzien van de filmpjes van de radicale moslims. Alsof die gewelddadige filmpjes zo origineel zijn. Steeds maar weer de Joden overal de schuld van geven. Zoals ook gebeurt in de film Almouftinoun, dat trouwens eveneens alleen maar uit knip en plak werk bestaat. Kunnen ze niet iets beter verzinnen?Wilders is in ieder geval niet gezwicht voor de druk van de laffe Nederlandse regering. Hij heeft terecht gebruik gemaakt van zijn recht op de vrijheid van meningsuiting en het landsbelang nimmer in gevaar gebracht. Dit in tegenstelling tot premier Balkenende die als een dolle dwaas de hele wereld heeft voorbereid op een radicale film waarvan de inhoud onduidelijk was. Daarmee heeft de premier ernstige schade toegebracht aan Nederland.
Premier Balkenende zeurt tevens met zijn opmerking dat de film een belediging is voor de moslims. Niet de film van Geert Wilders is een belediging voor de islam, maar de filmpjes van de radicale moslims op internet zijn een belediging voor de islam. Zij vermoorden mede-moslims en anderen! En waarom steekt premier Balkenende het Joodse Volk bijvoorbeeld geen hart onder de riem? Joden worden beledigd en bedreigd door de radicale moslims zoals in de film van Geert Wilders duidelijk naar voren komt. In Israël voelt men dagelijks het geweld van de radicale Hamas, de Islamitische Jihad, de Al Aksa Martelaren Brigade, etc.
Premier Balkenende ziet de film van Geert Wilders niet anders dan het kwetsen van gevoelens. Balkenende voelt zich gesterkt door de eerste reacties van de moslim-organisaties. Hij wil blijven werken aan respect en begrip. Respect en begrip? Voor de dreigementen, bloedvergieten en geweld? Aan het gedrag van de regering is duidelijk af te lezen dat de islamitische wereld van grote invloed mag zijn op de Nederlandse cultuur en wetgeving. Onacceptabel. Bovendien staan we internationaal voor schut met een regering als deze. Balkenende met zijn rode hoofd in een persconferentie. Welke wereldleider zou zo een man voor vol aan zien? Haha, triest eigenlijk he? Heb je zoveel te bieden als land, laat je je nog alles afnemen, nationaal en internationaal. Zwakte alom. Helaas.
En nu heeft de radicale islam dus weer toegeslagen door medewerkers van LiveLeak te bedreigen en zelf met een anti-Joodse film te komen (Almouftinoun), zoals er al zovele zijn op YouTube. Weer een slag in het gezicht van de vrije westerse samenleving. Het bewijst opnieuw het gelijk van Wilders hoe groot het gevaar is die onze samenleving bedreigt.
Ik ben benieuwd hoelang het gaat duren voor premier Balkenende stelling gaat nemen tegen de film Al Mouftinoun. Als hij een echte vent is gaat hij nu ook luidkeels in de wereld verkondigen dat Al Mouftinoun het Joods Volk over één kam scheert, een belediging is voor de Joden en de Nederlandse belangen in het buitenland schaadt. Of zal het zwakke ventje Balkenende nu blijven zwijgen....
Update: Welles-nietes spelletje over Fitna
Het spoeddebat in de kamer over de film Fitna is uitgelopen op een welles-nietes spelletje. In het verslag van een gesprek van de ministers Hirsh Ballin (Justitie) en Ter Horst (Binnenlandse Zaken) met Wilders staat dat Geert Wilders van plan was om de Koran te verbranden. Dat was de reden waarom het kabinet zich zorgen maakte over de film. Geert Wilders ontkent dit gezegd te hebben.Het is vreemd dat het kabinet nu pas komt met de aantekeningen en dat niet eerder openbaar maakte. Balkenende heeft nooit eerder gemeld dat in de film de Koran verbrand zou gaan worden. Gelet op de grote commotie voorafgaande aan de film had premier Balkenende dit 'feit' dan al eerder naar buiten hebben moeten brengen. Nu lijkt het er sterk op dat dit 'feit' achteraf in elkaar is geknutseld door de regering om gezichtsverlies te voorkomen.
Meer over Geert Wilders is te lezen in mijn special De controversiële Geert Wilders. © 2007 - 2009 Etsel, gepubliceerd in Mens en Samenleving (Mijn kijk op...) op 05-12-2007, laatst gewijzigd op 09-09-2008. Het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van Etsel is vermenigvuldiging van dit artikel verboden. Meer...
Verwante artikelen
- Antwoord op "Fitna" van Wilders: Al Mouftinoun: Geert Wilders heeft vele reacties uitgelokt met zijn film "Fitna". De film is een anti-koraanse film die wil aantonen dat de Islam een gewelddadige religie is.…
- Fitna - De film van Wilders: Geert Wilders heeft enige tijd geleden aangegeven een film te willen maken over de Islam. In de film zelf zou hij aan willen tonen dat de Koran een fascistisch boek is. De film z…
- Geert Wilders en Fitna: Iedereen heeft het wel gehoord of gezien: Geert Wilders is bezig aan zijn Anti-Koran film Fitna. Fitna betekent beproeving of test. Veel mensen vinden er wel iets van. Sommigen vinden…
- Geert Wilders spreekt klare taal over de Islam: Geert Wilders spreekt klare taal over de gevaren van de islam. Zijn tegenstanders vinden echter dat hij kroegtaal bezigt en met zijn uitspraken tweedracht zaai…
- Film Geert Wilders: Het is waarschijnlijk niemand ontgaan dat de film van Geert Wilders over de Islam en de Koran binnenkort uitkomt. 's Morgens in de trein lees ik de Metro. Hoe komt het nou dat Geert er vr…
Bronnen en/of referenties
- Fitna the movie (een Scarlet Pimpernel productie)
- Al Mouftinoun (een AEL-productie)
- Telegraaf
- Volkskrant
- Trouw
- Het Joodse gevecht tegen radicale islam-nazisme (Etsel)

Reageer op het artikel "Film Fitna over de Koran van Wilders: verdeelde meningen"

Wat een walgelijk artikel. Niet dat ik het ga lezen maar ik hoef maar een paar alinea's vluchtig te bekijken om aan het taalgebruik te zien dat dit stemmingmakende haatzaaierij is. Schandelijk.
Reactie infoteur op 30-03-2008:Beste Jeroen,
Jammer dat je het artikel niet nauwkeurig gelezen hebt. Er staat meer nuttige informatie in dan je denkt. Maar ja, als je vooringenomen bent loopt elke discussie stuk. Liever had ik gezien wanneer je met goede argumenten kwam.
Groet, Etsel
P.S. Jouw artikelen over Gretsch gitaren zien er interessant uit. Ik ga ze zeker lezen.
Beste Etsel,
Ik begrijp dat je je beledigd voelt door het belachelijke filmpje Almouftinoun. Waarom kan jij nog steeds niet inzien dat het filmpje Fitna ook beledigend is voor de moslims?
Reactie infoteur op 30-03-2008:Beste Elmas,
Omdat ik naar het doel van de film Fitna kijk. Die is bedoeld om mensen wakker te schudden, en in het bijzonder de gematigde moslims, om te laten zien hoe de radicale islam de Koran misbruikt. Geert Wilders heeft dus niets tegen de gematigde moslims en wil juist met de gematigde moslims in debat zodat zij de radicale islam kunnen aanpakken. Het is de bedoeling de radicale islam te bestrijden. En helaas gebruiken deze teksten uit de Koran om hun geweld te rechtvaardigen. Dat is dus een groot verschil met Joden. Die gebruiken geen geweld en halen geen teksten aan uit de Tora. Als de AEL meent dat Israël geweld gebruikt tegen Palestijnen dan mag dat zo wezen, maar de Israëlische regering haalt geen Tora teksten aan om het geweld te rechtvaardigen. Het gaat gewoon om het uitschakelen van terroristen. Daarvoor heb je de Tora niet nodig.
Begrijp je nu mijn punt?
Met vriendelijk groet, Etsel
Goed van Geert. De isalmwereld heeft geen kritiek en geraakt maar niet ontheemd van haar zelfbeklag en niet kritische ingesteldheid. Alles en iedereen is tegen hen, maar ze zijn de grootste eisenstellers in het hedendaagse debat. Niets daarvan aanvaarden!
Reactie infoteur op 28-03-2008:Dank voor je reactie Kotteletje,
Inderdaad moeten de moslims meer zelf kritiek hebben in plaats van Geert Wilders te beledigen.
Groet, Etsel
Ik vind dit zo rastistisch. Wij moslims gaan toch ook geen film lopen maken over de Bijbel?
Ongeloofelijk....
Reactie infoteur op 27-03-2008:Hallo Derya,
Er zijn genoeg films over de Bijbel gemaakt. En ook lachwekkende (spottende) zoals The Life of Bryan waarin de spot gedreven wordt met Jezus. Ik zie dus niet wat het probleem is. Wilders heeft gewoon feiten gepresenteerd. De film is geen provocatie. De film is niet beledigend of racistisch.
Groet, Etsel
Hallo, ik heb gelezen wat u heeft geschreven over de Islam. Ik vind het zo jammer dat u dat zelf ook gelooft, u bent zelf waar schijnlijk een journalist en ik vind dat u eigelijk de waarheid en de leugens van de media en van de staten kunt onderscheiden. U zegt de Islam is een gevaar. U zegt de Islam is terrorisme. Wij moslims zeggen degene die moslim wilt zijn mag dat zijn en degene die dat niet wilt moet zelf weten. We wonen in de Arabische landen met Joden en Christinen samen en nooit is er haat geweest. Ik wil graag zeggen dat het uiteindelijk allemaal om geld draait. De hele middenoosterse gedoe. Er is geen terrorisme in onze landen. Amerika laat een vliegtuig neer knallen op die hoge gebouwen. Toevallig waren er 3 duizend joden die dag niet op werk. Waarom doen ze dit? Zodat Bush kon zeggen we gaan de terorisme aanpakken we gaan naar Irak om de kernwapens, kunt u mij vertellen waar de kernwapens zijn? Weet u dat in Kerkuk in Irak 7 procent olie van de hele wereld daar ligt. Meneer gelooft u het zelf dat Bin Laden die in de bergen zit die niet eens een echte moslim is dat heeft gedaan. Taliban is trouwens maar een drugs handelaar en die kregen vroeger zelf geld van Amerika om ze te laten trainen. Ik vind het zo erg dat de media dit allemaal aan de westerse wereld dit laat geloven. In Irak wordt er elke dag gebombardeerd, dat doet Amerika ook. Het gaat allemaal om geld, om olie en om goud.
Nu komen we terug op onze onderwerp. Waarom doet Geert Wilders dit? Hij heeft de toestemming van iedereen om dit te doen. Van alle westerse staaten. Zodat als er rellen uitkomen dat ie dan kan zeggen kijk dat zijn de moslims. In de koran staan er alleen maar goede dingen over de christenen en de joden en de joodse profeet en christelijke zijn heel heilig in onze boek. Er staat alleen 1 ding en dat is als er mensen zijn die de Islam willen vernietigen en de moslims willen doden dan mag je terug vechten.
Ik denk dat dat dan logisch is, want stel je voor iemand komt je moeder en je kinderen doden zoals wat er in irak en palestina gebeurt.
Ik wil 1 ding duidelijk maken, als u zelf in de gesschiedenis van Islam gaat kijken dan zult u begrijpen dat wij geen moordenaars zijn maar dat onze geloof juist heel vrede toont. Toen de Moslims naar Spanje zijn gegaan en Islam hadden gespreid hadden we niemand gedood. iedereen werd goed behandeld en iedereen ging van zelf kiezen voor de Islam. Er werd alleen maar gebouwd en het hele land heeft een heel mooie sfeer en geschiedenis nu door de moslims, en wat heeft Amerika gedaan toen ze Erak binnen kwam, kinderen gedood, families gedood jongeren zitten vast in de gevangenissen. George Bush heeft zelf een leger gestuurd die heten de black waters en daar weten de hele westerse landen niets erover. Weet u wie dat zijn? Ik zal u vertellen. Die mensen van blackwaters zijn moordenaaren en criminelen die levenslang hadden in amerika. Die mochten vrij als ze naar irak gingen en mensen gingen vermoorden. Een ding is heel raar en dat is dat Geert Wilders zijn film fitna gaat noemen. In onze wereld is er nu fitna sinds Amerika in de buurt was, want daarvoor hadden we nooit ruzie tussen Shietien en Soenis.
DAT HELE GEDOE IN MIDDEN OOSTEN is een leugen van de groote staaten. Het draait allemaal om geld. Weet u dat amerika 12 miljard moet uitgeven in irak per maand. Kunt u dan zelf bij nadenken hoeveel ze van olie winst maakt?
Ik hoop dat degene die dit leest meer over de Islam gaat vragen want de meesten hebben een heel verkeerd beeld erover. Ik hoop dat we samen met zijn allen kunnen wonen in dit land en dat we allemaal en iedereen wordt gerepecteert. En uiteindelijk hoop ik dat de moslims in Nederland en andere landen zich zelf rustig gaan houden zodat Geert Wilders er niets mee opschiet.
Lees AUB meer nieuws en geloof NIET alles en onderzoek alles wat je hoort en leest.
Reactie infoteur op 12-03-2008:Dank u wel voor uw reactie Mo,
Het is moeilijk te reageren op uw reactie daar u sterk gelooft in complottheorieën (zoals bijvoorbeeld de aanslag op de Twin Towers) zonder daarvoor met bewijzen aan te komen.
Of de islam werkelijk vredelievend is waag ik te betwijfelen als we kijken naar de grote veroveringen die hebben plaatsgevonden in de eeuwen dat de islam zich verspreidde. Ook is bekend dat christenen en Joden een ondergeschikte rol hebben binnen de islamitische wereld. Tevens is opvallend dat in alle landen waar de islam aanwezig is sprake is van een dictatuur. Waarom geeft u zo af op de westerse democratie? Waarom doet de islam niet aan zelfreflectie?
Groet, Etsel
De islam is een godsdienst met als doel de wereld te islamitiseren,en dat te blijven doen tot de laatste dag,de intentie om daaraan te werken is het belangrijkste binnen de islam,de jihad begint eerst bij jezelf om een zuiver moslim te worden,dan richting de naaste omgeving om mensen tot de islam uit te nodigen en de regeringen waaronder zij staan te overtuigen van de islam,wordt echter geweigerd om moslim te worden en de regeringen omarmen de islam niet,dan moet men de oorlog verklaren en aangaan om het gebied van de islam uit te breiden.wordt een gebied van de islam aangevallen,dan is daar de plicht om een jihad tegen te voeren als verdedigingsoorlog,wordt een gebied van de islam heroverd,dan is daar de plicht om het opnieuw te heroveren.
Op het arabisch-schiereiland,de plaats waar de profeet van de islam geboren is en waar de islam ook geboren is,staat centraal in de islam als de moeder van de islamitische wereld,het moet vrij zijn van joden en christenen,in alle andere moslimlanden mogen de joden en christenen wel wonen,en staan zij onder islamitisch bestuur,de vrijheid om in die landen hun godsdiensten te belijden als jood of christen is beperkt en voor de joden en christenen is de belasting veel hoger dan voor de islamitien,ook staat er in de koran vermeld dat de islam de uitverkoren godsdienst van god is en dat de joden en christenen naardat de koran is geopenbaard moslim moeten worden om in de gratie van god te vallen.
de moslims hebben in die landen alleen meer als doel hun te beschermen,de joden en de moslims tegen een veel grotere belasting en om hen van de islam te overtuigen,en daar is geduld voor over,en gebruiken de manieren die in de koran geschreven staan om hen tot de islam te brengen.
zelf mag de moslim niet gaan wonen in het gebied van de oorlog,dat betekent niet in het gebied te wonen dat niet islamitisch is,want de sharia is in die landen niet ingevoerd en ook wordt er niet opgeroepen tot het gebed 5 maal per dag om te gaan bidden,men mag hier alleen in een ongelovig land binnen komen om de egering van dat land uit te nodigen tot de islam,en de islam te prediken.weigerd zo n land stelselmatig om islamitisch te worden,dan is daarmee de oorlog verklaard,en moet men dat land door oorlog tegen te voeren te veroveren en islamitisch te maken.
wanneer een individu een moslim wordt en de jihad bij zichzelf tot een goed einde heeft afgemaakt,dan moet zo n persoon in het gebied van de islam gaan wonen en allereerst met de ware volgelingen van hun profeet en de koran,de omstandigheden in islamitische landen te herstellen en daar de islam zoals die beleden moet worden te grondvesten,dat is een plicht,het moet gevrijwaard worden van anti-islamitische gewaarwordingen.
dit is een snelle schets van de islam en hun doelstellingen.
Reactie infoteur op 01-03-2008:Dank voor je reactie Pascual,
Ik denk dat de lezers op die manier wel een beknopt inzicht krijgen hoe de islam in elkaar zit, hoewel er natuurlijk nog veel meer over te vertellen valt. Maar ik ben blij dat je hebt uitgelegd dat andere godsdiensten binnen de islam als inferieur worden beschouwd. In feite hebben moslims het dus lang niet zo slecht in het westen. Omgekeerd is de situatie erger. Het zou mooi zijn als premier Balkende en al die andere tegenstanders van Wilders zich dat maar eens zouden realiseren.
Groet,
Etsel
Geert Wilders moet die film uitbrengen. Gaat de moslimwereld stijgeren en onze ambassades in de fik steken heeft Geert alleen maar meer beeldmateriaal voor z'n volgende film. Ik zou zeggen, laat Geert die film uitbrengen en hou de eer aan jezelf, zeg in alle media dat Geert achterlijk is om zo'n film uit te brengen maar laat zien dat jullie geloof hartstikke gezellig is en niets te maken heeft met wat Geert ons duidelijk wil maken. Hij is een stokertje die in z'n jeugd waarschijnlijk door iemand van een andere komaf in elkaar getrapt is.
Reactie infoteur op 29-01-2008:Dank voor je reactie Camiel,
Ik weet niet of Wilders een onruststoker is. Er is in de VS bijvoorbeeld ook een documentaire gemaakt over de radicale islam: The Obsession (2006). Deze documentaire heeft ook geen negatieve reacties los gemaakt. Ik hoop dan ook dat de film van Wilders geen geweld uitlokt.
Groet,
Etsel
Waarschijnlijk zal de film over de Koran van Geert Wilders dingen aan het licht brengen die bij Moslims nog niet openbaar zijn geworden. Net als veel Christenen die niet weten wat er geschreven staat in Gods heilig Wetboek de Bijbel, weten veel Moslims ook niet wat er allemaal in de Koran geschreven staat.
Maar nu in deze tijd van de grote verdrukking laat God zien vanuit Zijn woord de Bijbel, dat Hij een grote menigte mensen zal zalig maken die uit de lijn van Ismaël afstammen.
Het is droevig maar waar, dat de Geest van God de kerken heeft verlaten; niet tegenstaande de Geest van God werkt nog steeds in de wereld: want het plan van God is om buiten de kerken een grote schare mensen zalig te maken tijdens de grote verdrukking periode. Wij lezen in 2 Thessalonicensen 2:7 "Want de verborgenheid der ongerechtigheid wordt alrede gewrocht; alleenlijk, Die hem nu wederhoudt, Die zal hem wederhouden, totdat hij uit het midden zal weggedaan worden."
In Openbaring 7:9a & 14b lezen wij: "Na dezen zag ik, en ziet, een grote schare*, die niemand tellen kon... Dezen zijn het, die uit de grote verdrukking komen; en zij hebben hun lange klederen gewassen, en hebben hun lange klederen wit gemaakt in het bloed des Lams."
* Die uit de lijn van Ismaël afstammen.
Reactie infoteur op 22-01-2008:Dank voor uw reactie,
Ik geloof niet in het Nieuw Testament. Gods boodschap staat in de Tenach beschreven.
Groet,
Etsel
Geert Wilders kan mischien gelijk hebben over de radicale islam maar hij moet wel de waarheid onder ogen zien. Hij weet niet wat de mensen zelf maken die moslim zijn.
Ik ben een palestijns kind en ik heb in palestina gewoond. En van wat ik alemaal heb gezien is onmogelijk om de conclusie te trekken dat de islam fout is. Want wij zijn de gene die juist aangevallen worden en wat er allemaal op de tv komt is gewoon niet waar want als er een isralishe persoon dood gaat door een aanslag wordt dat bekent maar de honderden palestijnen die opgepakt worden en vermoord worden terwijl ze onschuldig zijn wordt nooit bekend. Hij zou eens zelf maar naar een islamitshe land moeten gaan en kijken he het daar gaat en dan pas moet hij zeggen wat hij vind want wat we almaal op tv zien is graats deel fout. Tenminste over islam en als je iemand bent die voor vrijheid is dan is het echt geen mogelijk heid om iemand anders te gaan behandelen omdat hij of zij een andere geloof hebben. Dank u wel
Reactie infoteur op 14-12-2007:Bedankt voor je reactie,
Ik denk dat er heel veel aandacht is voor de Palestijnen. Het Israëlisch-Palestijns conflict krijgt juist te veel aandacht en de laatste jaren vooral negatief voor Israël.
Ik heb wel medelijden met de Palestijnen maar meer omdat ze zoveel geweld gebruiken in plaats van te onderhandelen.
Even antwoord op jouw vraag: "Aan de andere kant heeft Turkije een negatieve geschiedenis van verovering (Ottomaanse Rijk) en van het uitmoorden van het Armeense Volk (1 miljoen slachtoffers). Ik ben benieuwd hou jij daar over denkt, Elmas?"
Een negatieve geschiedenis... Tja, als we teruggaan naar de oude tijd, dan constateren we dat Turkije niet de enige is met een negatieve geschiedenis. Voor hetzelfde geldt dat voor andere landen: denk aan de holacaust, slavenhandel, ETA, IRA, de Franse genocide, etc. Historische feiten moeten niet naar boven gehaald worden.
Dan heb je de Armeense genocide. Ik vind het beter te praten over de Armeense Kwestie. Genocide is niet te bewijzen en iets wat niet te bewijzen valt mag je niet zomaar met zoiets bestempelen. Als het aan de armenen ligt, is het een genocide. Als het aan de turken ligt, is het geen genocide, maar meer een deportering om verraad en de schijnheilige kant van de Armenen tegen te gaan. Zij hebben ook 30.000 turken uitgemoord. Waarom wordt daar niets over gesproken? Waarom werkt de armeense overheid niet mee aan een discussie, hoewel Turkije hen hiervoor had uitgenodigd? Er is onvoldoende en vervalst bewijs. De westerse kant leeft mee met de Armenen. Waarom? Zij zijn Christenen. Geloof me, dat speelt een hele belangrijke rol!! Ik betreur het ook diep als het werkelijk een genocide was, maar zolang er geen exacte bewijzen zijn ben ik het niet eens met het woord "genocide". En de genocide van de armenen op de azeries (Azerbeidjaan), of is dat geen genocide? Waarom luistert men van één kant?
Weet je wat het is? Er komen gewoon allerlei kwesties boven water om het Turkije nog moeilijker te maken. Het is gewoon een oneerlijk proces met telkens nieuwe eisen, waaraan moet voldaan om toe te treden. Eerst dit, dan dat, dan dat nog.. snap je wat ik bedoel? Maar goed nu verdiepen we eigenlijk op een ander onderwerp.
Reactie infoteur op 11-12-2007:Er wordt inderdaad verschillend overgedacht. De bekende Amerikaanse islamoloog Bernard Lewis spreekt ook liever over deportaties dan genocide.
En je hebt gelijk, bijna ieder land heeft een negatieve geschiedenis. Nederland met zijn kolonisaties en slavenhandel bijvoorbeeld..... Maar dat is nog geen reden om het heftig te ontkennen. Feiten moeten wel onder ogen worden gezien. En als de Armeniërs fouten hebben gemaakt dan zullen zij dat óók moeten erkennen.
Wilders vergelijkt de Koran met "Mein Kampf". Ik vind eigenlijk dat Wilders net zo'n man is als Hitler, die tegen de Joden was. Hij doet in principe het zelfde, alleen nu niet de Joden maar de Moslims. Zie jij een verschil? Ja, ik zie één verschil: Wilders vermoordt de moslims niet. Wat moeten de acties zijn van de gematigde moslims volgens jou? De Nederlandse moslimraad en moslimorganisaties hebben al genoeg tig keren gezegd dat het geweld niet behoord tot de Islam en dat ze hun spijt betuigen. Net zoals de Nederlandse regering naar de Islamitische landen toe hun spijt tonen dat ze niet achter de ideeën staan van Geert Wilders. Als de gematigden actie moeten ondernemen tegen de radicalen, waarom neemt het kabinet geen actie tegen Wilders? Waarom wordt een imam met zijn mening over homo's voor de rechter gesleurd? Heeft hij dan geen vrijheid van meningsuiting?Natuurlijk hebben ook de imams opvattingen die niet passen bij de Nederlandse normen en waarden. Maar zeg nou eens eerlijk Etsel. Zijn de ideeën en uitspraken over de Islam, van Wilders, niet in strijd met de grondwetten die gelden voor discriminatie en vrijheid van meningsuiting? Wilders mag wel alles zeggen volgen jou, maar moslims moeten maar hun mond houden en mogen niets zeggen.
Jouw mening: "Bovendien is er in de islamitische landen geen scheiding van godsdienst en staat" Turkije is hier een goed voorbeeld van. Het is een islamitisch land (overgrote deel is moslim), maar er is scheiding van godsdienst en staat (hoewel ik soms mijn vraagtekens hierbij zet). Zal Turkije, als Islamitisch land, een belemmering zijn voor de EU? Nee! De WRR (Wetenschappelijk Raad voor Regeringsbeleid) had hierover al eerder uitspraak gedaan. In het WRR-rapport (over de EU, Turkije en de Islam) staat: "Het principe van de seculiere democratie is in Turkije stevig geworteld". Het Nederlandse kabinet heeft hierop positief gereageerd. Kennelijk komt dit dus ongeloofwaardig over bij Geert Wilders, daar hij fel "tegen" toetreding van Turkije is, met zijn angst naar islamisering van de EU.
In islamitische landen "zonder" scheiding van godsdienst en staat, bepaalt het geloof (Eigenlijk de Koran dus) hoe de overheid eruit moet zien of moet handelen. Maar in Turkije bepaalt de overheid hoe het geloof er uit moet zien. Is dit nou wel of niet een scheiding? Ik ga het nader uitzoeken en ik hoop hierover eens een artikel te schrijven. Als jij dat leuk vind Etsel, mag jij het ook uitzoeken. Wist je trouwens dat in de EU ook landen zijn waar geen scheiding is van kerk en staat is doorgevoerd? Dit zijn geen Islamitische landen! Denk bijv. aan Engeland, Denemarken en Griekenland.
Reactie infoteur op 07-12-2007:Wederom bedankt voor je reactie Elmas,
Het komt een beetje ironisch over om Geert Wilders met Adolf Hitler te vergelijken, terwijl de radicale moslims die door Wilders bestreden worden, de Hitler-groet brengen! Jij draait de zaken om. Het is duidelijk dat Wilders niets moet hebben van extreem-rechts. Dat heeft hij ook verschillende malen verklaard.
Dat gematigde moslims hun spijt betuigen is te prijzen. Maar het gaat erom zoveel mogelijk jongeren weg te houden van de radicale islam. Als de radicale islam naar iemand wil luisteren, dan lijken de gematigde moslims de beste partners om het gesprek te voeren (alhoewel zij ook vaak als afvallige moslims worden beschouwd door de radicalen). Wanneer niet-moslims een gesprek zullen proberen zal het ongetwijfeld op een mislukking uitdraaien.
Alle Nederlanders worden vervolgd die homo's discrimineren. Er was óók een rechtzaak tegen iemand van de Christen Unie (toen nog de Reformatorische Partij geheten) die homo's vergeleek met dieven. Mijn persoonlijke mening is dat de islam, het christendom en het jodendom best tegen homofilie mogen zijn, zolang er maar niet tot haat wordt aangezet. Opmerkingen dat homo's van torens moeten worden gegooid kunnen natuurlijk niet.
Ik zie niet in waarom Wilders vervolgd zou moeten worden. Nogmaals, hij ziet de Koran als de bron van het kwaad bij de radicalen. Als de radicale moslims een ander (niet religieus) boek zouden gebruiken dan zou Wilders zich daarop gericht hebben. Ik geloof echter niet dat de Koran ooit verboden zal worden, daarvoor is het te heilig voor veel mensen. Maar ik vind wel dat Wilders mag constateren dat de Koran gevaarlijk is, gelet op de acties van de radicale moslims.
Er zijn inderdaad Europese landen waarbij geen sprake is van scheiding tussen kerk en staat. Maar het gaat daarbij om ceremoniële functies, die verder geen gevolgen hebben voor de politiek. Zo zijn in die landen die je noemt de christenen niet bevoordeeld ten opzichte van andere religieuze groeperingen. In de meeste islamitische landen geldt echter religieuze wetgeving (Turkije niet). Dit heeft gevolgen voor religieuze minderheidsgroepen die achtergesteld worden of zelfs vervolgd. Waarom denk je anders dat hier in Nederland Syrische christenen zijn die gevlucht zijn uit Syrië vanwege hun geloof?
Ik overweeg een artikel te schrijven over de goede banden tussen Turkije en Israël. Kijken of Europa daar iets van kan leren.
Je bent dus eigenlijk een artikel begonnen die "Wilders" steunt ! Jouw mening, heb respect... Heb je dat gedaan omdat er zoveel tegen zijn? Nou succes met je artikel dan... ik ben er tegen en ik verbaas me nog steeds hoe jij beweert dat Wilders het alleen heeft tegen de radicalen. Ik zie nergens dat hij onderscheid maakt tussen radicalen en gematigden... Hij heeft het altijd over "DE" Moslims! De Koran is ook een boek van de gematigde moslims, dus als je de Koran gaat verscheuren of verbieden, stel je "alle" moslims aan de kaak. Het zal me niet wonderen als nu ook de gematigden tegen Wilders meer actie gaan nemen. Het verbieden of verscheuren gaat namelijk wel "erg" te ver!
En waarom zouden de gematigden Wilders moeten steunen? Want daar komt jouw boodschap eigenlijk op neer, of zie ik dat verkeerd? De Nederlandse Moslimorganisaties doen al genoeg oproep naar de radicalen!
Sorry maar ik ben het echt niet met je eens hoe je je uitlaat over de Koran. Ik heb bij mijn artikel al genoeg neergezet over de Jihad en nog meen je dat de Koran haat predikt. Het is de manier van interpretatie,echt waar!
Verder mijn respect voor je steun aan Wilders. Wat goed van je dat je dit artikel durfde te schrijven... Succes met je artikel.
Reactie infoteur op 07-12-2007:Bedankt voor je reactie Elmas,
Laten we voorp stellen dat Geert Wilders geen vreemde eend in de bijt is. Vele islamologen wereldwijd, zoals dr Hans Jansen, professor Bernard Lewis (Amerikaan) en professor Raphael Israeli (Israëliër) onder schrijven het gevaar van de radicale islam. Helaas wordt Wilders als een paria neergezet.
Als de Koran geen gewelddadig boek is dan is het de taak van gematigde moslims om in discussie te gaan met de radicale islam en niet om Geert Wilders op zijn vingers te tikken. Wilders voert toch geen aanslagen uit? Dat zijn toch de radicale moslims?
Waarom spreken de radicale steeds over de Jihad? Waarom zijn er zoveel honderdduizenden doden gevallen door de radicale islam? Waarom vindt Mein Kampf van Adolf Hitler zo gretig aftrek in moslimlanden? Waarom brengen radicale moslims de Hitler-groet? Waarom worden christenen in Indonesië vermoord? Waarom verjagen Palestijnse moslims Palestijnse christenen uit Palestina? Waarom worden steeds meer gematigde moslims radicaal?
Om al deze vragen draaien de tegenstanders van Wilders heen. Ze gaan hem vreemd genoeg als het kwaad zien en verwijten hem ook de gematigde moslims aan te vallen. Maar feit is dat veel gematigde moslims radicaal worden.
Op één punt ben ik het niet eens met Wilders, althans ik twijfel daarover. Dat is de deelname van Turkije aan de Europese Gemeenschap. Turkije onderhoudt namelijk goede banden met Israël, is al lid van de NAVO en heeft geen staatsreligie. Aan de andere kant heeft Turkije een negatieve geschiedenis van verovering (Ottomaanse Rijk) en van het uitmoorden van het Armeense Volk (1 miljoen slachtoffers). Ik ben benieuwd hou jij daar over denkt, Elmas?
Wat bezielt Wilders een film waar in ze de koraan verscheuren... Doe het lekker met de bijbel.
Reactie infoteur op 06-12-2007:Bedankt voor de reactie.
Als de Koran aanzet tot haat dan zou deze verboden moeten worden.
Stukken uit het Nieuwe Testament van de Bijbel waarin jodenhaat gepredikt wordt (of waarbij joden gezien worden als moordenaars van Jezus) zouden ook verboden cq. gewijzigd moeten worden.

